Naujienos

2017.06.19 STEAM mokslų konkurse visaginiečiai treti

Birželio 15 d. Vilniuje, Energetikos ir technikos muziejuje įvyko STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos ir kūrybiškumo kompleksinio ugdymo) mokslų konkurso "Mūsų eksperimentas" nugalėtojų apdovanojimai. STEAM konkurso nugalėtojų tarpe ir Visagino "Verdenės" gimnazijos ketvirtokų komanda, už darbą "Jautriojo musėkauto (lot. Dionaea muscipula) maisto raciono tyrimas" (Deividas Čiučiulka, Lukas Matkevičius, Rimas Petkūnas, Ignas Šalna, Emilis Jonušas, mokytoja Danguolė Savičienė) laimėjusi trečiąją vietą. Konkurse dalyvavo apie 150 mokinių. Iš viso buvo pateikti 48 individualiai ar komandose atlikti tiriamieji darbai.

Dauguma konkursui atsiųstų darbų pasižymi originalumu ir naujomis idėjomis, apima skirtingų gamtos mokslų sritis. Šiais metais pirmą kartą "Mūsų eksperimente" dalyvavo ir pradinių klasių mokiniai – konkursu siekiama skatinti kūrybiškai mokytis STEAM mokslus nuo pat mažumės.

Mokiniai atliko kūrybiškumo ir mokslinio mąstymo reikalaujančius gamtos mokslų tyrimus – kūrė idėjas, formulavo hipotezes, kėlė tikslą ir uždavinius, savo eksperimentus fotografavo ir filmavo, o konkursui pateikė ne tik atlikto tyrimo aprašą, bet ir atliekamų tyrimų eigą ir rezultatą atskleidžiančius pačių kurtus trumpus filmukus.

Geriausiųjų darbų autorius ir jų mokytojus pasveikino švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktorius Algirdas Sakevičius, vertinimo komisijos narė, Lietuvos edukologijos universiteto Ugdymo pagrindų katedros profesorė Rita Makarskaitė-Petkevičienė.

Mokinių darbus vertino iš Vilniaus universiteto ir Lietuvos edukologijos mokslininkų ir mokytojų asociacijų atstovų sudaryta komisija. Vertinant atsižvelgta į pateiktų darbų moksliškumą, kūrybiškumą, išbaigtumą ir darbo nuoseklumą, pateikimo ir pristatymo kokybę. Konkursą kasmet organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras.

Partneriai: Fizikos, Chemijos ir Biologijos mokytojų asociacijos.





2017.06.05 Kvietimas dalyvauti simpoziume

Š.m. birželio 12-15 d. Šiaulių universitete vyks tarptautinis gamtamokslinio ir technologinio ugdymo simpoziumas. Tikimasi sulaukti dalyvių iš daugiau nei 20 šalių. Simpoziumo metu bus nagrinėjami aktualūs šios srities mokslo ir praktikos klausimai. Kviečiame dalyvauti simpoziume. Simpoziumas vyks anglų kalba. Keletas praktinių rekomendacijų. Galima dalyvauti kurią nors pasirinktą dieną - pvz. birželio 12 (pirmadienis). Šią dieną vyks pagrindiniai plenariniai pranešimai, apskritojo stalo diskusija, stendiniai pranešimai. Birželio 13 d. simpoziumo dalyviai vyksta į išvyką.
Birželio 14 d. (trečiadienis) dirbs sekcijos, bus keletas plenarinių pranešimų. Todėl rekomenduojame dalyvauti bent vieną kurią dieną. Norintys gali dalyvauti visame simpoziumo darbe. Tai puiki galimybė susipažinti, pamatyti, išgirsti, bendrauti ir t.t.
Skatiname rasti galimybių dalyvauti.
Dalyviams bus išduodami pažymėjimai apie dalyvavimą simpoziumo darbe. Dalyvio mokestis simbolinis: 20 EUR - jei dalyvaujama vieną dieną. 30 EUR
- jei dalyvaujama 06.12 ir 06.14.
Taip pat kviečiame norinčius ir galinčius parengti stendinius pranešimus.
Būtų puiki galimybė pasidalinti praktine patirtimi.

Visa informacija simpoziumo svetainėje adresu: http://balticste.com/

Būtina išankstinė registracija. Registruotis galima atsiunčiant informaciją šiuo e-paštu.

Pagarbiai
Org. Komitetas



2017.06.02 Kvietimas bendradarbiauti

Kviečiame atsiliepti mokytojus, kurie turi paruoštą medžiagą šiomis temomis:

Gabių vaikų ugdymas.
Apie darbą su spec. poreikių mokiniais.
Aktyvūs mokymo(si) metodai pamokoje.
Aktualių temų ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui.


Pagal Jūsų pateiktą medžiagą mes padėsime paruošti nuotolinį kursą, seminarą, kurį pravesime kartu su Jumis nuotolinio mokymo centro svetainėje http://www.mokymai.tinklas.lt Paruoštą nuotolinį kursą, seminarą įtrauksime į kvalifikacijos tobulinimo renginių sąrašą http://www.tinklas.lt/nuotoliniai-kursai
Kviečiame bendradarbiauti. Rašykite el.paštu kursai@tinklas.lt

Pagarbiai,
Andrius Gumuliauskas
VšĮ "Švietimo tinklas" www.tinklas.lt
Akredituota institucija, pažyma Nr. EV3-28




2017.05.30 Ugdymo plano galimybės pagrindinėje mokykloje

Priemonės, skirtos mokinių pasiekimų gerinimui (žemų mažinimui, skirtumo tarp berniukų ir mergaičių mažinimo, aukštų pasiekimų didinimo skaitymo ir rašymo (lietuvių k.), matematikos, gamtamoksliniame ugdyme).

Dokumentas "Ugdymo plano galimybės pagrindinėje mokykloje".



2017.05.17 Metodinės dienos "Mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymas. Geroji darbo patirtis" apibendrinimas

Šių metų gegužės 9-10 dienomis Visagino švietimo pagalbos tarnyboje vyko metodinė diena "Mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymas. Geroji darbo patirtis". Renginio tikslas – pasidalinti inovatyvių, patyriminių, edukacinių idėjų, skatinančių vaikų rašymo ir skaitymo gebėjimus, taikymo ugdymo procese patirtimi. Pasidalinti darbo patirtimi buvo kviečiami ikimokyklinio, bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo įstaigų pedagogai.

Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Asta Sieliūnienė skaitė pranešimą "Skaitymo ir rašymo gebėjimų stiprinimas. Kaip sekasi?", kuriuo apžvelgė veiksmų, skirtų mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymui, plano vykdymą bei subtiliai priminė problemines sritis. Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Irena Rokickaitė pristatė nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimo rezultatus ir atkreipė dėmesį, kad Visagino savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių skaitymo ir rašymo rezultatai yra žemesni negu matematikos, gamtos ir socialinių mokslų rezultatai ir todėl didesnį dėmesį reikėtų skirti mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymui. Visagino savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė Rima Astrauskienė tardama sveikinimo žodį palinkėjo pedagogams aktyviai dalyvauti metodinėse dienose: klausyti, klausti bei diskutuoti. Visagino lopšelio-darželio "Auksinis gaidelis" (VPC) direktoriaus pavaduotoja ugdymui Irina Petrova pristatė jų įstaigoje vykdytos tėvų apklausos dėl valstybinės kalbos vartojimo šeimoje rezultatus. Visagino švietimo pagalbos tarnybos specialistai pristatė edukacinės patirties banką, biblioterapijos metodą, Visagino viešosios bibliotekos bibliografė supažindino su naujomis mokomosiomis priemonėmis ir LIBIS sistema, o vaikų lopšelių-darželių "Auksinis gaidelis", "Gintarėlis", "Ąžuoliukas", "Verdenės" gimnazijos ir "Žiburio" pagrindinės mokyklos pedagogai pasidalino darbo patirtimi ugdant mokinių rašymo ir skaitymo gebėjimus su kitų įstaigų pedagogais.

Buvo nagrinėjamos dažniausiai pasitaikančios su mokinių rašymo ir skaitymo gebėjimų ugdymu susijusios problemos, pateikiami galimi jų sprendimo būdai: įvairių mokomųjų priemonių ir informacinių komunikacinių technologijų naudojimas, savarankiškas skaitymas, skaitymo užduotys, perskaitytų tekstų aptarimas, kūrybiškumo ugdymas, darbas su žodynu, grįžtamasis ryšys ir glaudus bendradarbiavimas su mokinių tėvais, skaitymo ir raštingumo gebėjimų ugdymas ne tik per lietuvių kalbos pamokas, bet ir per kitų dalykų pamokas, projektinės veiklos.

Džiugu, kad dalyviai nebuvo vien tik pasyvūs klausytojai. Iškeltas opus klausimas – kaip mokyti ir išmokyti vaikus skaityti ir taisyklingai rašyti, kai visi jie turi skirtingus gebėjimus, interesus, prigimtines jėgas? Dalyvių nuomone, išskirtinis vaidmuo mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymo procese priklauso tėvams. Buvo akcentuota, kad ikimokyklinio amžiaus vaikų pagrindiniai kalbos ugdytojai yra tėvai ir ikimokyklinių įstaigų pedagogai. Pritarta, kad bendrojo ugdymo mokykloje reikia siekti integralumo per visus ugdomuosius dalykus, gerinant mokinių skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymą. Buvo išsakytos mintys, kad tokios metodinės dienos reikalingos ir jas reikėtų organizuoti ir kitais mokslo metais.

Metodinių dienų dalyviai aktyviai dalyvavo diskusijose, kuriose ne tik aptarė vaikų skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymo problemas, bet ir pasisėmė kūrybinių idėjų, lengvai pritaikomų kasdieniniame darbe. Svarbiausias pedagogo ateities uždavinys - kiekvieną vaiką sudominti, ugdyti kiekvieno smalsumą ir norą skaityti. Visagino švietimo pagalbos tarnyba dėkoja visiems pedagogams, atsiliepusiems į kvietimą dalyvauti metodinėse dienose!

VŠPT metodininkė A. Giržadienė







Puslapiai: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40