2021.01.18 Rengiamos reguliarios nuotolinės konsultacijos vadovams, pavaduotojams ugdymui ir mokytojams dėl nuotolinio ugdymo organizavimo ir kokybės
Konsultacijos mokytojams konkrečiomis temomis.
Nuoroda https://pagalbamokytis.lt/pedagogams/, kurioje galite pasiteirauti dėl konsultacijų poreikio mokytojams konkrečiomis temomis, taip pat siūlymus galima pateikti Audronei Šuminienei, ŠMSM Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus patarėjai, teirautis galima 85191249.
2020.12.21 Įvyko konferencija "Mokymas(is) atrandant, sužinant, patiriant"
Gruodžio 17 dieną nuotoliniu būdu įvyko respublikinė metodinė – praktinė konferencija "Mokymas(is) atrandant, sužinant, patiriant". Ją organizavo Trakų r. Lentvario pradinė mokykla. Konferencijos moderatorė - Lentvario pradinės mokyklos direktorė Ona Ramanauskienė. Konferencijos tikslas: Pasidalinti gerąja darbo patirtimi, idėjomis bei praktinėmis įžvalgomis apie mokymą(si) veikiant, kai sudaroma galimybė patirti mokymosi turinio prasmę, derinant mokymą(si) su kompleksiška refleksija (kai sujungiama tai, ką jau mokiniai žino, ką išgyvena, išjaučia, paklausia savęs, kodėl taip yra, vėl eina į santykį su savimi, su visu pasauliu, sukuria naują žinojimą, augina naują save).
Konferencijos metu buvo perskaityta trylika pranešimų.
Konferencijos video nuoroda:
https://youtu.be/u00MTRZA4mU

2020.11.30 Gamtos tyrimams skirtoje konferencijoje pristatyti naujausi mokinių stebėjimai
Lapkričio 26 d. nuotoliniu būdu įvyko jau septynioliktus metus iš eilės vykstanti mokinių mokslinių darbų konferencija, kurios metu savo metinius tyrimus pristatė Baltijos jūros projekte ir GLOBE programoje dalyvaujantys mokiniai.
Simboliška, kad šiemet ir komandų užsiregistravo kaip tik septyniolika. Mokytojams ir jų auklėtiniams paruošti puikių pranešimų nesutrukdė nei nuotolinis mokymasis, nei išskirtiniai šių metų orai. Kadangi jau nebe pirmus metus GLOBE programa glaudžiai bendradarbiauja su JAV ambasada Vilniuje, konferencijos atidaryme sveikinimo žodį tarė pats ambasadorius Bob Gilchrist, pasidžiaugęs aktyviu dalyvių įsitraukimu į programą.
Baltijos jūros projekto atstovai taip pat neliko pamiršti – konferencijos pranešimų temos šiemet buvo labai susijusios su vandens tyrimais. Mokslininkė Nemira Žilinskaitė pasidalino savo karjeros istorija, prasidėjusia nuo panašių konkursų mokykloje ir nuvedusia iki prestižinio Kembridžo universiteto bei sintetinės biologijos konkurso iGEM ambasadorės Europoje pareigų. Lietuvos jaunųjų mokslininkų sąjungos pirmininkė, Gamtos tyrimų centro doktorantė Salomėja Vanagienė su mokiniais dalijosi savo tyrimų įžvalgomis apie titnagdumblius ir kaip jie atspindi Žemės istoriją. Lietuvos ornitologų draugijos projektų vadovas ir Klaipėdos universiteto lektorius Julius Morkūnas klausytojams pasakojo apie atliekamus nykstančių jūros paukščių tyrimus. Konferencijoje pranešimus skaitė ne tik mokslininkai, bet ir jaunieji tyrėjai. Mokiniai pristatė atliekamus fenologijos stebėjimus, atmosferos, bioįvairovės ir mikroorganizmų tyrimus. Iš viso mokiniai perskaitė 16 parnešimų.
Visagino „Verdenės“ gimnazijos 4a klasės mokinių komanda: Artur Bugrov, Liana Lovkytė ir Livija Jatkevičiūtė (mokytoja Danguolė Savičienė) konferencijos metu skaitė pranešimą „Moksliniai stebėjimai „Augalų ralyje.“
Galiausiai, visą dieną trukusią konferenciją uždarė LMNŠC gamtinio ir ekologinio ugdymo skyriaus vedėjas Almantas Kulbis. Jis džiaugėsi, kad net ir karantino sąlygomis noras mokytis ir mokyti nei kiek neblėsta, o noras vieniems su kitais dalintis atradimo džiaugsmu tik auga.
2020 m. lapkričio 26 d. vykusios GLOBE programos ir Baltijos jūros projekto mokinių konferencijos „Mano indėlis į pasaulinius aplinkosaugos stebėjimus ir Baltijos jūros projekto įgyvendinimas mano mokykloje“ pilnas įrašas:
https://www.youtube.com/watch?v=6PfsCYoXtLs

2020.11.25 STEAM mokslų konkurse „Mūsų eksperimentas“ verdeniečiai tapo nugalėtojais
STEAM mokslų konkursą „Mūsų eksperimentas“ inicijuoja Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Konkursą organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Konkurso tikslas – skatinti kūrybiškai mokytis STEAM mokslų, patirti tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą. Konkurso dalyviai – 1-12 klasių mokiniai.
Visagino „Verdenės“ gimnazijos 4 a klasės mokinių komanda konkursui pateikė net du darbus: „Plėšrumo vertinimas naudojant dirbtinius vikšrus ir lapų mėginius“ ir „Prikeliu seną daiktą naujam gyvenimui“. Abu darbai ir tapo konkurso nugalėtojais! Mokiniams konkursui padėjo pasiruošti pradinio ugdymo mokytoja ekspertė Danguolė Savičienė. Mokiniai gavo ne tik padėkas iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro Algirdo Monkevičiaus, bet įspūdingus prizus – priemonių rinkinius atlikti įvairiems eksperimentams.
Šiemet STEAM mokslų konkursui „Mūsų eksperimentas“ buvo pateikta 50 integruotų fizikos, chemijos, biologijos, inžinerijos eksperimentų, kurių metu mokiniai kėlė hipotezes, formulavo eksperimentų tikslą ir uždavinius, planavo eigą, o kaip jiems sekasi – fiksavo filmukuose.
Dirbdami savarankiškai ar nedidelėmis komandomis, mokiniai konkursui pristatė aktualių ir originalių tyrimų, kurie suteikė naudingos integruotų tyrimų patirties. Mokslininkai, Biologijos, Chemijos, Fizikos mokytojų asociacijų atstovai, vertinę konkursui pateiktus darbus, pripažino, kad šiais metais konkursui pateikti darbai buvo įdomūs. Jų teigimu, gerai, kad mokiniai gilina anksčiau pradėtus tyrimus, atlieka daugiau bandymų, tematikoje atsižvelgia į klimato kaitos problemas.

2020.11.20 Įvyko konferencija "Gamtamokslinis ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje – 2020"
Lapkričio 17 d. įvyko nuotoliniu būdu XXVI nacionalinės mokslinė praktinė konferencija „Gamtamokslinis ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje – 2020“. Konferenciją organizavo mokslinis metodinis centras „Scientia Educologica“. Konferenciją moderavo dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė. Konferencijos metu buvo perskaityta penkiolika pranešimų, kurie yra aktualūs ugdant gamtamokslinę kompetenciją bendrojo ugdymo mokykloje.
James Angela: „Science Education in South Africa: surveying the horizons and focusing on the essentials“ (University of Kwazulu-Natal, Republic of South Africa). Raudoniūtė Aušrinė: „5-6 klasių mokinių gamtamokslinė veikla: naujos patirtys ir atradimai“ (Vaikų meninė studija „Diemedis“, Neries regioninis parkas, Lietuva). Šmitienė Gražina, Girdzijauskienė Rūta: „STEAM ugdymo modelių įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokykloje: iššūkiai ir galimybės“ (Klaipėdos universitetas, Lietuva). Makarskaitė-Petkevičienė Rita: „Vaikas ir gamta: ankstyvojo gamtamokslinio ugdymo paieškos“ (Vilniaus universitetas, Lietuva). Bakšienė Rita: „Vandens paslaptys“ (Vilniaus Trakų Vokės gimnazija, Lietuva). Kutrevičienė Ilona: „Eksperimentai nuotolinio mokymo metu“ (Vilniaus r. Avižienių gimnazija, Lietuva). Samsonaitė Raimonda: „Dešimtos klasės mokinių geografinės žinios ir supratimas“ (VilniausŠiaurės licėjus, Lietuva). Lamanauskas Vincentas, Šlekienė Violeta: „Išlyginamieji kursai būsimiesiems gamtos ir matematikos mokslų mokytojams: tarptautinis projektas „Bridge2Teach“ (Šiaulių universitetas, Lietuva). Savičienė Danguolė: „Integruoto ugdymo galimybės STEAM mokslų projekte“ (Visagino „Verdenės“ gimnazija, Lietuva). Uždavinė Vaida, Kazakevičienė Silvija, Jonušauskienė Renata: „Patyriminio projekto įgyvendinimas Vilniaus balsių progimnazijoje 1-4 klasėse“ (Vilniaus Balsių pagrindinė mokykla, Lietuva). Žvinklienė Zinaida: „STEAM ugdymo veiklų integravimas į pasakų kūrimo procesą“ (Pakruojo vaikų lopšelis-darželis ,,Vyturėlis“, Lietuva). Statkevičius Dainius: „Kinologija bendrojo ugdymo mokykloje“ (Kauno „Vyturio“ gimnazija, Lietuva). Šepkauskienė Vaidilutė: „Mokslinė tiriamoji veikla ir mokinio Aš plėtojimas“ (Naujosios Akmenės Ramučių gimnazija, Lietuva). Rudnickaitė Eugenija: „Vilniaus mamuto pėdsakais“ (Vilniaus universitetas, Lietuva) [virtualus pranešimas: https://www.youtube.com/watch?v=kKoRk-BfB2I]. Broks Andris: „Education for tomorrow“ (University of Latvia, Latvia) [remote presentation: https://failiem.lv/u/u7yywffc]
Konferencijos pranešimus galima rasti leidinyje „Gamtamokslinis ugdymas“:
http://oaji.net/journal-archive-stats.html?number=1984&year=2020&issue=17023&fbclid=IwAR06Abp3ecWExoX932sD8lOgAsqNM3PUVRU9UjTIrUXGJENquDMWe72_Rxs
Leidinys „GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS“ – periodinis, recenzuojamas, mokslinis-metodinis žurnalas, kurį leidžia mokslinis metodinis centras „Scientia Educologica“. Tai tarptautinis žurnalas, kuriame moksliniai ir metodiniai straipsniai publikuojami lietuvių, anglų ir rusų kalbomis. Leidinys skirtas mokytojams, aukštųjų mokyklų dėstytojams bei visiems, besidomintiems gamtamoksliniu ugdymu. GU yra laisvosios prieigos žurnalas.
