Naujienos

2016.06.20 MMT posėdis

2016-06- 08 d. įvyko Visagino savivaldybės mokyklų metodinės tarybos (MMT) posėdis. Jo metu buvo perskaityti du pranešimai, susiję su lietuvių kalbos atnaujintomis programomis. Pranešimą "Atnaujintos lietuvių kalbos programos pradinėje mokykloje. Pagrindiniai aspektai" skaitė pranešėja Inga Bilinskienė, Visagino "Verdenės" gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė. Pranešimą "Atnaujintų lietuvių kalbos programų įgyvendinimo galimybė" skaitė pranešėja Dalia Burneikaitė, Visagino "Verdenės" gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė, lietuvių kalbos mokytojų metodinio būrelio pirmininkė. Abi pranešėjos pakomentavo, kas atnaujintose lietuvių kalbos programose yra nauja, aktualu, į ką reikia atkreipti dėmesį ne tik lietuvių kalbos mokytojams, bet mokytojams dalykininkams. MMT posėdžio metu buvo aptartas įvykęs renginys-konferencija. Pranešimą "Vaikų mitybos organizavimas, maisto kokybės gerinimas ir sveikos gyvensenos ugdymas įstaigose aptarimas" skaitė pranešėjos: Danguolė Savičienė, Visagino "Verdenės" gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja ekspertė, mokyklų metodinės tarybos pirmininkė, Jūratė Šoliūnaitė-Pavilionienė, Visagino "Verdenės" gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja metodininkė. Pranešime buvo aptarti esminiai dalykai, kurie buvo aptarti konferencijos metu, didelis dėmesys buvo sutelktas konferencijos refleksijos medžiagai. Monika Gutė, VPMMMC metodininkė, kalbėjo dėl mokytojų apdovanojimo ženkliuku "Visagino savivaldybės Mokytojas", dėl Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetų 2017–2019 metams, dėl anketos, renginių, veiklos numatymo 2016 m. II pusmečiui. Posėdžio metu buvo kviečiama ir vasarą dalyvauti ŠMM rengiamuose konkursuose ir konferencijose:
http://www.upc.smm.lt/naujienos/konferencija/siandien.php
http://www.upc.smm.lt/naujienos/konkursas/patirtis.php




2016.06.03 Keičiami kvalifikacijos tobulinimo principai

Švietimo ir mokslo ministerija laukia visuomenės pastabų ir siūlymų dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetų 2017–2019 metams. Siekiama, kad kvalifikacijos tobulinimo sistema nebūtų nuleidžiama iš viršaus, o mokyklų bendruomenės pačios spręstų, ką pasirinkti, atsižvelgiant į nustatytus prioritetus ir savo poreikius. https://www.smm.lt/web/lt/pranesimai_spaudai/smm-del-valstybes-kontroles-isvadu-keiciami-kvalifikacijos-tobulinimo-principai. Švietimo ir mokslo ministerija kviečia visuomenę iki birželio 10 d. teikti siūlymus Pedagogų rengimo, skyrimo, kvalifikacijos, veiklos vertinimo, atestacijos ir kvalifikacijos tobulinimo sistemos kaitos krypčių projektui. Švietimo ir mokslo ministerija, atsakydama į Valstybės kontrolės pastabas dėl pedagogų kvalifikacijos tobulinimo, pabrėžia parengusi naujas pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo kaitos gaires. Siekiant tikslingai planuoti pedagogų profesinį augimą, patvirtinti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetai 2015–2016 metams. Su švietimo bendruomene tariamasi dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetų 2017–2019 metams. Pirmą kartą nuo 2008 m. valstybės lygiu patvirtinti mokytojų kvalifikacijos tobulinimo prioritetai 2015–2016 metams, akcentuojantys XXI amžiui reikalingas kompetencijas, žiniasklaidos raštingumą, pilietiškumo ugdymą ir jaunųjų mokytojų kompetencijų plėtojimą.

Siekiant strategiškai planuoti mokytojų kvalifikacijos tobulinimą, prioritetus siūloma nustatyti ne vieneriems, o trejiems metams. Šiuo metu Švietimo ir mokslo ministerija vykdo viešąsias konsultacijas su savivaldybėmis, švietimo asociacijomis ir kitomis suinteresuotomis šalimis dėl prioritetų nustatymo 2017–2019 metams. Numatant prioritetus siūloma atsižvelgti į nacionalinių ir tarptautinių mokinių pasiekimų tyrimų ir mokyklų veiklos išorinio vertinimo rezultatus.

Planuojant 2014–2020 m. finansavimą pedagogų kvalifikacijos tobulinimui orientuojamasi ne tik į mokinių akademinius pasiekimus, bet ir į emocinę ir socialinę vaiko gerovę mokykloje. Siekiama, kad kvalifikacijos tobulinimo sistema nebūtų nuleidžiama iš viršaus, o mokyklų bendruomenės pačios spręstų, ką pasirinkti, atsižvelgiant į nustatytus prioritetus ir savo poreikius. Kvalifikacijos tobulinimas priartinamas prie mokyklos poreikių, programa gali būti rengiama mokyklų komandoms, ne tik pavieniams mokytojams.

Pereinama nuo trumpalaikių, epizodinių seminarų ar renginių prie tęstinių kursų ar programų, Siūloma, kad viena kvalifikacijos tobulinimo programa truktų bent 40 val. ir suteiktų mokytojams trūkstamas kompetencijas. Siekiant motyvuoti pedagogus nuolat tobulinti profesinę kvalifikaciją, siūloma keisti pedagogų atestacijos nuostatus. Atestuojant pedagogus siūloma nustatyti kasmetinį vadovo ir mokytojo vertinamąjį pokalbį bei pedagogų atestaciją kas penkeri metai. Suteikiant aukštesnę kvalifikacinę kategoriją siūloma numatyti išorinį vertinimą, įtraukiant regioninio ir nacionalinio lygmens ekspertus. Dėl pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo kaitos susitarta remiantis darbo grupių ir socialinių partnerių siūlymais. Dokumentas Keičiami kvalifikacijos tobulinimo principai



2016.05.26 Konkursas "Gamtos dovanos"

Visagino pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras kovo-birželio mėn. vykdo aplinkosauginę priemonę "Gamtos dovanos". Priemonės metu gegužės 16 d. Visagino pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centre vyko 5-8 klasių mokinių konkursas "Gamtos dovanos".

Konkurse dalyvavo tik dvi komandos – "Žiburio" pagrindinės mokyklos ir Draugystės progimnazijos. Konkursą sudarė du etapai. Pirmajame etape mokiniai turėjo atsakyti į 20 viktorinos klausimų aplinkosaugos temomis. Antrajame etape komandos dalinosi savo mintimis, kaip jie galėtų patys saugoti gamtą. Stipresnė buvo "Žiburio" pagrindinės mokyklos 5-8 klasių mokinių komanda. Gegužės 23 d. Visagino pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centre vyko pradinių klasių mokinių konkursas "Gamtos dovanos". Konkurse dalyvavo keturios komandos: "Gerosios vilties" ir Draugystės progimnazijų, "Verdenės" gimnazijos ir "Žiburio" pagrindinės mokyklos. Konkursą sudarė du etapai.

Pirmajame etape mokiniai atsakinėjo į 12 viktorinos klausimų ekologijos tema. Antrajame etape per 20 minučių komandos turėjo sukurti atpasakojimą/eilėraštį, kuriame būtų paminėti devyni vertinimo komisijos parinkti žodžiai. Susumavus rezultatus I vietą užėmė "Žiburio" pagrindinė mokykla, II vietą – "Gerosios vilties" progimnazija, III vietą – "Verdenės" gimnazija. Smagu, kad konkurso metu "Žiburio" pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokinių komanda sukūrė eilėraštį. Visagino pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras dėkoja mokiniams už dalyvavimą konkurse, jų mokytojams – už bendravimą ir bendradarbiavimą (straipsnelis apie konkursą http://www.visaginas.lt/index.php?3387713004).



Dar vienas renginys projekto "Gamtos dovanos" vyko kovo 18 d. Visagino "Verdenės" gimnazijoje. Jis vadinosi mini konferencija "Metamorfozės stebuklas". Šia konferencija buvo siekiama paaiškinti mokiniams, kaip vyksta vabzdžių vystymasis remiantis tarakonų pavyzdžiu. Mokiniai buvo supažindinti su nepilno kitimo vabzdžių vystymusi; pristatyta egzotiškųjų tarakonų paroda su gyvais egzemplioriais, rodytas trumpametražis mokytojų ir mokinių sukurtas filmukas apie egzotiškųjų tarakonų stebėjimą klasėje, papasakota apie tarakonų gyvenimo ypatumus. Mini konferenciją organizavo Visagino "Verdenės" gimnazijos mokytojos D. Savičienė ir J. Šoliūnaitė Pavilionienė su savo auklėtiniais pirmųjų klasių mokiniams.

Keletą akimirkų iš projekto "Gamtos dovanos" galima pamatyti skiltyje "Galerija".





2016.05.10 Pradinukai dirbo kartu su mokslininkais

Gegužės 6 d. "Verdenės" gimnazijos pradinukai vyko į šalies konferenciją gamtamoksline tematika. Pastaroji vyko Vilniaus Filaretų pradinėje mokykloje. Čia kasmet organizuojama pradinių klasių mokinių gamtamokslinė konferencija "Gamta šalia mūsų". Šiemet ji vyko Konferencijos metu buvo pateikta 15 gamtotyros darbų. Savo darbą apie vabzdžių metamorfozes pristatė ir "Verdenės" gimnazijos 3 a klasės mokinių komanda: Lukas Matkevičius, Evelina Vainiūtė ir Deividas Čiučiulka (darbo vadovė, pradinio ugdymo mokytoja ekspertė D. Savičienė). Ši konferencija išsiskyrė tuo, kad mokiniai turėjo galimybę dirbti kartu su mokslininkais, klausytis jų paskaitų ir atlikti praktinius užsiėmimus. Mokiniai dalyvavo Lietuvos geografės ir meteorologės Audronės Galvonaitės paskaitoje, kurioje sužinojo apie klimato kaitą, viesulus ir naujus gyventojus mūsų jūroje ir upėse. Kitoje veikloje, vadovaujant mikologei I. Prigodinai-Lukošienei, atliko praktines užduotis su mikroskopais, stebėjo grybų ir pelėsių sandarą. Paskaitoje su gamtininkais, susipažino su tarantule Žozefina ir sužinojo įdomių faktų apie gyvūnų įpročius, apžiūrėjo gyvūnų griaučius, jų sandarą.

Kokie vaikų įspūdžiai po konferencijos? Lukas: "Man labai patiko 3 c klasės mokinių R. Nevinsko ir R. Misevičiaus iš Vilniaus "Šviesos" pradinės mokyklos pranešimas "Trys varlytės baloje". Patiko kartu su mokslininke tyrinėti per mikroskopą grybo bezduko gijų voratinklį". Evelina: "Man didžiausią įspūdį padarė 3 c klasės mokinio A. Breskaus pranešimas "Kaštonų gyvenimo ypatumai" iš Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos. Nesitikėjau, kad kaštonai gali taip greitai augti! Dar labai susidomėjau mokslininkės pasakojimu apie viesulus ir supratau, kaip galima nuo jų apsisaugoti". Deividas: "Man labiausiai patiko Kauno "Varpelio" pradinės mokyklos 4 klasės mokinės M. Narbutaitės ir N. Vengalytės pranešimas "Kas bendro tarp elektros ir papuošalų?"

Konferencijos metu jaunieji tyrėjai iš Visagino bendravo su bendraamžiais iš Lietuvos mokyklų, įsigijo naujų draugų ir, svarbiausia, plėtė savo akiratį, gilino žinias bei įgūdžius, plėtojo pažinimo kompetenciją.





2016.03.27 Konferencija "Vaikų mitybos organizavimas, maisto kokybės gerinimas ir sveikos gyvensenos ugdymas švietimo įstaigose"

Renginys įvyko 2016 m. kovo 23 d. Konferenciją organizavo Visagino pagalbos mokiniui, mokytojui ir mokyklai centras bei Visagino savivaldybės mokyklų metodinė taryba. Konferencijos metu buvo perskaityta 10 pranešimų: "Sveikos gyvensenos ugdymas pradinėse klasėse", pranešėjos: Reda Putrimaitė, Zarasų r. Salako pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė ir Dalia Baubinaitė, Zarasų r. Salako pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė; "Baltymų svarba vabzdžiaėdžio augalo mityboje" (tiriamosios veiklos reikšmė motyvuojant mokinius nagrinėjant temą "Sveika mityba"), pranešėjos: Danguolė Savičienė, Visagino "Verdenės" gimnazijos pradinio ugdymo mokytoja ekspertė ir Jūratė Šoliūnaitė-Pavilionienė, Visagino "Verdenės" gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė; "Kūrybinio mąstymo ir sveikos gyvensenos ugdymas biologijos pamokose", pranešėja Jolanta Sadauskienė, Visagino "Verdenės" gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė; "Rokiškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro veikla švietimo įstaigose", pranešėja Agnė Šapokaitė, Rokiškio rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro direktorė; Stendinio pranešimo "Sveikos gyvensenos ugdymas pradinėse klasėse. Konkursas "Sveikuolių sveikuoliai" pristatymas, pranešėja Loreta Čižienė, Visagino "Žiburio" pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja metodininkė, "Vaikų maitinimo aktualijos: dabartis ir ateitis", pranešėja Ieva Gudanavičienė, Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos stiprinimo valdybos Mitybos ir fizinio aktyvumo skyriaus vyriausioji specialistė; "Mityba - sveikatos pagrindas. Vaisiai ir daržovės. Nauda ir visos vaivorykštės spalvos. Į ką turime atkreipti dėmesį žiūrėdami į maisto produktų etiketę", pranešėja Danutė Kotovienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Visagino valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vyriausioji specialistė- maisto produktų inspektorė; "Kaip organizuojame vaikų maitinimą ugdymo įstaigose?, pranešėja Vlada Garnelytė, Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centro virėjo profesijos mokytoja; "Pienas vaikams" ir "Vaisių/daržovių vartojimo skatinimas mokyklose", pranešėja Žana Vaitkuvienė-Zimina, Visagino "Verdenės" gimnazijos pradinių klasių mokytoja; "Vaikų mitybos organizavimas "Atgimimo" gimnazijoje", pranešėja Skaistė Trukšaninienė, Visagino "Atgimimo" gimnazijos vyresnioji socialinė pedagogė. Renginio tikslas – plėtoti švietimo ir sveikatos įstaigų bendruomenės bendravimą ir bendradarbiavimą bei gerosios darbo patirties sklaidą bei uždaviniai: stiprinti švietimo įstaigų pedagoginių, virtuvės, visuomenės sveikatos įstaigų darbuotojų bendravimą ir bendradarbiavimą; pasidalinti su kolegomis konkrečiais gerosios patirties darbo pavyzdžiais buvo pasiekti.

Su konferencijoje skaitytų pranešimų medžiaga galima susipažinti skiltyje "Geroji darbo patirtis".







Puslapiai: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40